joi, 28 iunie 2007

SPA


Cred ca aproape oricine aude termenul de spa ofteaza si inclina sa viseze macar cateva secunde cu ochii deschisi, imaginandu-si masaje, lumanari, muzica ambientala...paradisul relaxarii. Si sunt convinsa ca si unii baieti se gandesc la asa ceva, dar unii nu recunosc, iar altii nu arata interes pentru ca nu stiu exact despre ce e vorba crezand ca probabil e iara un moft femeiesc devenit o moda.

D.p.d.v istoric, spa-urile se leaga de practici antice legate de bai in izvoare calde si ape minerale, de pe vremea grecilor si babilonienilor, acum vreo 2000 de ani. Proprietatile curative extraordinare sunt redescoperite in secolul 19, cand spa-urile revin in actualitate.

SPA vine de "salus per aquae", sanatate prin apa. Totusi, nu este demonstrat ca sintagma latina e originea primara sau daca termenul vine de la localitatea belgiana omonima, recunoscuta de secole pentru baile sale.

Fiind foarte interesata de acest subiect, am hoinarit un pic pe internet sa vad si eu ce mai e cu spa-urile. Si am gasit ceva nou pentru mine si anume faptul ca spa-urile is de mai multe feluri. Check this out!

1.CRUISE LINE SPA, spa-uri pe vase de croaziera ce includ tratamente, fitness, activitati si chiar regimuri nutritioniste;

2.DAY SPA, adica servicii spa complete pe durata unei zile;

3. DESTINATION SPA, spa bazat pe un program all-inclusive ce curpinde servicii complete de spa, fitness, gastronomie, programe educationale;

4.ECO-SPA, spa bazat pe facilitatile care exclud folosirea impachetarilor cu plastic, a hartiei albite sau apei antibacteriene;

5.MEDI-SPA, care combina medicina cu tratamente spa terapeutice, doctorii indrumand la o terapie minte-trup-spirit.

Ce mi s-a mai parut iarasi interesant e faptul ca in momentul amenajarii unui spa se ia in considerarea absolut orice detaliu cum ar fi uniformele angajatilor, papucii lor si papucii oferiti clientilor, prosoapele folosite, culoarea acestora si culoarea in care sunt vopsiti peretii sau cea a mobilierului. Deci din momentul cand ajungi in parcarea spa-ului si intri pe usa totul sa te indemne la relaxare, la armonie, sa uiti orice bagaj cu probleme si stres afara si sa pasesti pe taramul pacii- temporare din pacate.

In alta ordine de idei, mai ar fi de mentionat ca spa-urile, chiar daca initial se bazau pe puterea tamaduitoare a apei, acum ele inseamna mult mai mult. Un spa este acuma un univers de terapii si activitati curative: aromoterapie, terapie prin pietre pretioase, reflexoterapie, thalassoterapie, masaj, sauna, impachetari, electrostimulari, tratamente faciale si corporale, yoga, consiliere in nutritie, meditatie, manichiura si pedichiura, tratamente pentru par si scalp etc. Numarul posibilitatilor este impresionant...daca ai si bani sa iti faci toate mofturile poti fi un om fericit. Cel mai fericit...atat cat iti permiti.

Daca ar fi sa ma gandesc la mine si sa aleg o singura varianta, as alege in primul rand dintre toate, thalassoterapia, adica terapia prin folosirea climatului marin si a tot ce tine de el: apa, nisip, alge, aer, namol. Pentru mine Marea are un statut foarte special. Apoi ar urma oricare celelalte, care toate mi se par super interesante si pe care le-as incerca pe rand. Deja practic aromoterapia, la un nivel minim, acasa. Ah! Si am uitat sa zic ceva...sa nu va inchipuiti ca la spa e un fel de salon sofisticat cu carduri de tate care barfesc si isi dau aere...una din regulile de baza e intimitatea, asa ca de obicei se considera o camera la un client...

11 comentarii:

Unknown spunea...

Ce super e sa citesti despre spa-uri si metode de relaxare si destindere cand esti la lucru...
Oricum..de cand tot am zis noi ca mergem la asa ceva..macar la un masaj.
Ce-ar fi sa facem un day spa? Eu as alege destination spa, ca lenevesti mai multe zile, dar ma multumesc si cu o zi. Nu multa lume stie cum sa profite la maxim de un spa, sau cum sa se relaxeze daca au putin timp liber. Eu sunt experta in leneveala, dar nu aia apasatoare, mai degraba productiva, cu mici rasfaturi femeiesti.
Oare avem ceva serios in timi? k ma bate gandu:d

Hellene, tomata cu scufiţă spunea...

E interesant ce zici tu despre SPA-uri, n-am stiut multe din lucrurile astea. :) Eu as alege "medi spa" daca mi-as permite. Si as plati pe cineva (again, daca mi-as permite) care sa imi faca un meniu zilnic si sa ma impinga de la spate sa am grija de mine. De multe ori stau si vegetez in pat la teveu si nu e deloc productiva chestia asta. Mi-e lene sa imi fac o masca, sa acord mai mult timp ingrijirii corporale sau faciale. Uf...

meMOIRA spunea...

pt cory - au aparut spa-urile si in romania, nu stiu daca in timisoara sunt, am auzit de bucuresti. am putea sa mergem la un masaj daca putem finanta...si ar trebui sa cautam chestii despre "spa at home" si sa aplicam cand putem ;)

meMOIRA spunea...

pt andreea - crezi ca eu nu is la fel? si inca tu lucri si esti busy mereu...dar eu? mi-e lene sa fac masti, tratamente, dar in schimb cand vine vorba de cumparat...is prima!

Unknown spunea...

mda...si eu cumpar toate prostiile si mi-e greu sa le folosesc..ma kinui dupa aia sa le termin si ajung sa le urasc. De obicei le arunc chiar daca mai e putin, sau la ultima folosire pun exagerat de mult;))
Dar daca reusesc sa termin ceva, sunt atat de mandra:D
ce bine ar fi dk odata cu produsul cumparat sa primesti si un aplicator...dragutz;)

Anonim spunea...

offfff, si eu vreau la SPA!!! dar nu stiu daca la noi in Timi sunt atat de profi si, daca sunt, probabil nu ne permitem; eu as alege day sau destination SPA.

in week-end, imi fac SPA acasa:-), atat cat se poate: peeling, masti... e placerea mea si stiu ca e necesar daca ai un ten sensibil, ca mine... insa cateodata ma satur si as vrea sa faca altii pt. mine tot tacamul, ca sa ma pot relaxa. :-)

meMOIRA spunea...

si pt cori si pt cosmina - a-propos de lene si aplicatoare...ar trebui un aplicator uman...daca se poate noi numa sa stam si sa pice...:D ; si azi am terminat o crema de corp superbuna de la victoriassecret si am pus exagerat de mult, m-am imbuibat numa ca credeam ca mai ajunge o data...ce chestie ciudata...mi-i ciuda sa le incep si dup-aia cand le arunc la gunoi is atat de fericita...

Anonim spunea...

ce ziceti de chestiile naturale? nu o masca cu miere, ci direct miere, de ex.; eu merg mult pe natural, pt. ca ceea ce e in comert si poate ar fi bun e scump, plus ca prefer sa pun chestii naturale, decat ceva care nu stiu ce contine.

Unknown spunea...

Eu sunt adepta mastilor cu fructe. Ador sa imi rasfat tenul cu miez pisat de piersica, buzele cu miere si foarte rar parul cu ulei de masline.

meMOIRA spunea...

si eu consider ca cel mai bun scrub ever e faina de malai si cel mai bun remediu pt ochi obositi castravetele sau ceaiul de musetel...

Anonim spunea...

Da, probabil, de aceea este